מאילו חומרים עשויים עמודי מחסום?

נ.א. תעשיות מתכת בע"מ

עמודי המחסום עשויים ממגוון חומרים, והבחירה בחומר מתבצעת בהתאם לדרישות המבנה והשימוש המיועדים לו. הנה כמה דוגמאות לחומרים נפוצים שמתווכחים לעמודי מחסום:

1. בטון: בטון הוא חומר נפוץ בבניית עמודי מחסום. הבטון הוא תערובת של סימנט פורטלנד, חומרי מילוי (כמו חול או אבן סגסוגת) ומים. התערובת מעובדת ויושפת לתוך טופסים כדי ליצור עמודים בצורות ובגדלים הנדרשים. עמודי הבטון מתאפיינים בעמידות, חוזק ויכולת נישות גבוהה.

2. פלדה: עמודי מחסום פלדה נפוצים במבנים מסחריים ותעשייתיים. הם מיוצרים מפרופילי פלדה יצוקה או פלדה מגולוונת. הפלדה היא חומר חזק, יציב ועמיד בפני חומציות וקורוזיה. עמודי הפלדה יכולים להתאים למבנים גבוהים ולספק תמיכה נדרשת למבנה.

3. אלומיניום: כמו שצוין קודם, האלומיניום הוא חומר קל וחזק המתאים לעמודי מחסום. העמודים מתווצרים מפרופילי אלומיניום מומחים מסדרת גרידר ומגוון אחר של פרופילים. האלומיניום עמיד בפני קורוזיה והתחזקותו פשוטה. עמודי האלומיניום משמשים בניהול מים, במבני מסחר ובמבני תעשייה.

4. עץ: עץ הוא חומר מסורתי המשמש לבניית עמודי מחסום במבנים כמו בתים ומבני דיור. עמודי העץ עשויים מגזעי עץ מובחנים ומעובדים בצורה יציבה ומותאמת לשימומתן. לעמודי עץ יש תוחלת חיים מוגבלת יותר מהחומרים האחרים והם יכולים להישרג בעקבות לחות, מזג האוויר ומונעים כימיים.

5. סיבי פחמן: סיבי הפחמן הם חומר קומפוזיטי המורכב מסיבים פחמניים מחוזקים בעזרת רזין או פולימרים. עמודי הפחמן הם חזקים, קלים ועמידים בפני קורוזיה, והם משמשים בעיקר בתעשיות כמו התעשייה המזון, הכימיה והפרמצבטיקה.

6. קרמיקה: עמודי קרמיקה עשויים מחומר קרמי כמו טורף או פורצלן. הם מצוידים בעמידות מצוינת לחום, פיצוץ וחומציות. עמודי הקרמיקה נמצאים בשימוש בתעשיות כמו הכימיה, הקרמיקה, והמזון, וגם באפליקציות אלקטרוניות.

7. זכוכית מחוזקת: עמודי הזכוכית מחוזקת מורכבים מזכוכית מחוזקת באמצעות עיבוד תרמי או כימי. הם מצוידים בעמידות גבוהה לחום וחוזק מכוחות מכניים. עמודי הזכוכית מחוזקת נמצאים בשימוש במבנים מסחריים ומגורים, וגם באפליקציות תעשייתיות כמו הכימיה והפרמצבטיקה.

8. פולימרים מחוזקים: עמודי מחסום פולימרי מחוזקים מיוצרים מפולימרים כמו פוליאסטר, פוליאמיד ופוליאקרבונט. הם מצוידים במשקל קל, עמידות לחום וחוזק מכוחות מכניים. עמודי הפולימר המחוזק משמשים בעיקר בתעשיות כמו האווירונאוטיקה, המזון והמים.

אלו הם רק כמה דוגמאות לחומרים שנמצאים בשימוש לעמודי מחסום. הבחירה בחומר תלויה במגוון פרמטרים כמו המבנה המיועד לעמוד, עומסים, תנאי הסביבה, תקציב ועוד. תמיד עליך להתייעץ עם מהנדס בנייה או מומחה המבנה כדי לבחון את הדרישות המדויקות למקרה שלך ולקבל את המלצת החומר המתאימה ביותר.


חברת נ.א. תעשיות מתכת בע"מ, מציעה עמודי חסימה מבוססי ברזל, נירוסטה ואלומיניום, מתוכננים ומיוצרים על פי דרישות לקוחותינו ולשביעות רצונם המלאה. בין מוצרינו בקטגוריה זו – עמודים מגולוונים עם צביעה אלקטרוסטטית, עמודי נירוסטה, עמודי יציקה דקורטיביים ועמודים גמישים. מפעל החברה החדיש עומד בכל התקנים והדרישות ומוסמך בקרת איכות ISO 9001 בלתי מתפשרת.